Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
1 cd, 1 dvd-video, 1 tekst- og kommentarhæfte
Sprog
tysk
Emnetal
78.61:4
Indhold
Kantate nr. 51Kantate nr. 82Kantate nr. 199
Beskrivelse
Dvd-indhold: Live footage from the recording sessions
Omfang
52 min.
Forlag
Virgin Classics
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Berlingske tidende, 2008-11-18
"Natalie Dessay er en engageret dame. Hun synger også helt pænt ... Hendes mund og svælg er som en stor katedral. Faktisk ejer hun en af de kønneste og mest karakteristiske stemmer på firmamentet ... Og hun ledsages lige så åndeløst smukt af Haïms suveræne Le Concert d'Astrée. Det her er en skive af de helt usædvanlige"
BBC music magazine, 2009 January
"Natalie Dessay's fluency is never in doubt in the opening and closing duets with trumpet, but her tone takes on a taut, steely edge at times ... BVW 199, too, is uneven ... Dessay comes into her own in BVW 82a"
Politiken, 2009-01-08
"Dessay er koloratursopran. Ufattelig adræt ... og tilmed sjov, når det skal være. Men stilsikker på benene i Bachs 100 år ældre musikalske univers, det er hun ikke. En overflødig vejrtrækning knækker en frase. Tone efter tone sættes an med et rutsjebaneglid, der ville gøre sig i italiensk opera-akrobatik, men som slet, slet ikke klæder Bachs tyske kirkekunst fra 1700-tallet ... Selv om Dessays stemme er fascinerende (overraskende fersk og akvarelagtig, faktisk), er den her markant fejlplaceret"
Klassisk, 2009, nr. 12
"Natalie Dessay har en usædvanlig og smuk stemme, der har instrumentale kvaliteter i teknik og klang, og deri ligger måske problemet. Inderligheden er til at føle på i Bachs musik, men hos Natalie Dessay bliver det manieret, og hun belaster sin stemme for at opnå musikalske effekter ... Ensemblet leverer gennemgående et levende og lydhørt akkompagnement ... og så er klangen vidunderlig sprød, intim og rummelig på én gang. Her er det den rene fornøjelse"
Jyllands-posten, 2008-10-22
"Tre af Johann Sebastian Bachs kantater, som hun Haïm finder ind til den ægte kerne af klangligt og udtryksmæssigt. Hun har Natalie Dessay som en noget fremmedartet sangsolist i Jauchzet Gott in allen Landen, Ich habe genug og Mein Herze schwimmt in Blut, men sopranen, der som Donizettis regimentsdatter er uimodståelig, finder ikke stilsikkerhed i Bach og det tyske sprog"