Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
2 cd'er, 1 kommentarbilag
Emneord
Emnetal
75.531
Indhold
Impromptus for klaver, Deutsch 899 (opus 90)Stykker for klaver, Deutsch 946 (opus posth.)Sonate for klaver nr. 29, B-dur, opus 106Pièces de clavecin, 1724Suite for cembalo, d-mol (uddrag)Les tendres plaintesLes tourbillonsLes cyclopesLa folletteNouvelles suites de pièces de clavecin, 1728Intermezzo for klaver, b-mol, opus 117:2
Beskrivelse
Live-optagelser, Warszawas Filharmoniske Koncertsal, Warszawa 12. maj 2013 (Schubert) og Salzburg Festival, Grosses Festspielhaus, Salzburg, Østrig 23. august 2013 (Beethoven, Rameau, Brahms)
Forlag
AMCDeutsche Grammophon
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
The gramophone, 2016 March
"Perhaps it's safest to say that this is the kind of playing that divides opinion, and leave it at that. What to some may feel like hectoring rhetoric and artificial appassionato may come across to others as axhilarating freedom and compelling expressive presence. One-dimensional, mannered and predictable, or daring and inspiring - ? ... It is a fact, however, that at close on 53 minutes Sokolov's Hammerklavier ... is exceedingly long"
Diapason, 2016 fevrier
Vurdering: 4/5
Kristeligt dagblad, 2016-02-03
"I Sokolovs indspilning af Schubert ... bliver det sødladne og "wienerische" grundigt fejet væk, og ikke mindst de fire impromptuer virker næsten brutale. Det er Schubert, så det skærer dybt ind i sjælen ... At lytte til Sokolovs overbevisende fortolkning og tempovalg af Beethoven er som en rejse ind i den døve Beethovens sjælelige univers i slutningen af hans karriere"
Opus, 2016, nr. 68
"Spänn loss säkerhetsbältena för en musikalsk äventyrsresa med mästarpianisten Sokolov"
Klassisk, 2016, nr. 41
"Selvom Sokolov jo rent faktisk er omgivet af mennesker, når han spiller koncert, virker det, som om han sidder og spiller på en øde ø ... Det fører ind i mellem til guddommelige øjeblikke, hvor tiden står stille, og alt går op i en højere enhed, men ... i Beethovens Hammerklaversonate ... med til tider ekstremt langsomme tempi mister Sokolov af og til fornemmelsen af retning ... Langt mere vellykket er de ensatsede stykker af Schubert, hvor formen er enklere ... I fem små virtuose klaverstykker af Rameau er der dømt klaverfest, når tonerne perler fra Sokolovs bjørnelap af en klaverhånd"
Audiophile audition, 2016-02-11
"An idiosyncratic but beautifully co-ordinated production, this fine recital, and I highly recommend it"
Audiophile audition, 2016-02-11
jcklassisk, 2016-02-09
"Sokolov er en mester i at spille hurtigere passager med vægt på hver enkelt tone og alligevel i et flydende forløb. Man hører alt, og man opdager nyt, anderledes accentueringer og pointeringer, men man oplever stadigvæk den gode, gamle vidunderlige Schubert i disse populære stykker ... I Beethovens "Hammerklaver"-sonate nr. 29 går Sokolov tempomæssigt den anden vej ... tænker over tingene, men alligevel mister han aldrig det sikre tag i forløbet"
jcklassisk, 2016-02-09
Fono Forum, 2016 März
"Vurdering: Empfehlungen des Monats" - "Mit dem Brahms-Intermezzo op 117 Nr. 2 bestätigt Sokolov seinen Ruf als Poetiker par excellencer"
BBC music magazine, 2016 May
"Vurdering: BBC music instrumental choice" - "The first Schubert Impromptu becomes an epic journey in miniature ... And in these hands the opening Allegro of Beethoven's Hammerklavier is a revelation ... Every bar is infused with visionary authority, encouraging the listener to dream ... The Rameau encores are as exquisite as you would expect from this great keyboard poet"
Politiken, 2016-12-18
"På disse liveindspilninger fra Warszawa og Salzburg er Beethovens enorme Hammerklaversonate hovedsagen. Men Sokolovs Schubert er som altid magisk, og hvilken lufttur man får med gamle Rameau, hvis franske barokstykker fraseres frit. Som sad pianisten vitterlig ved et cembalo et sted i 1700-tallets Frankrig Klassisk og opera: Årets bedste album nr. 10"