Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
1 cd, 1 kommentarbilag
Genre
violinkoncerter
Emneord
Emnetal
78.412:42
Bidrag af
Indhold
Orfeus og EurydikeKoncert for violin og orkester nr. 2, G-dur, Hoboken VIIa:4Koncert for violin og orkester, D-dur (2. sats : Larghetto)Koncert for violin og orkester nr. 3, G-dur, Köchel 216Adagio for violin og orkester, E-dur, Köchel 261Romance for violin og strygeorkester, D-durSonate for klaver nr. 11, A-dur, Köchel 331
Beskrivelse
Indspillet i Berlin og Stüler-Kirche, Brodowin, Tyskland 2017
Forlag
Deutsche Grammophon
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Politiken, 2018-02-21
"Furiernes dans fra Glucks Orfeus og Eurydike flyver som knive gennem luften under et slagsmål. Aldrig havde man troet, man kunne skære sig på De salige ånders dans, og på vejen til Mozart leverer Hope fyrstelig friskhed i en violinkoncert af Haydn. Sådan arbejder stjernen sig i en sprød optagelse frem til Mozarts 3. Violinkoncert, der spilles med springende friskhed. Den suppleres med en adagio, skrevet til en af Mozarts andre violinkoncerter, og hver detalje er saftig og sødmefuld"
Fono Forum, 2018 April
"Das Genie Mozart im Umfeld seiner komponierenden Zeitgenossen - zu diesem Thema hat Daniel Hope jetzt ein gefälliges und Aussagekräftiges Musikprogramm zusammengestellt ... Hope musiziert beseelt, üppig, aber auch differnzierend im Ton und zeigt sich "historisch informiert". Quasi als Zugabe gibt es ein pfiffiges Arrangement von Mozarts "Alla turca", das Olivier Fourés erstellt hat. Dem Meister hätte es gefallen"
BBC music magazine, 2018 May
"It's both a highly personal selection and a rather puzzling one ... To me, although the partnership of Hope and the Zurich Chamber Orchestra ... achieves uniformly vibrant and vigorous results, the full sequence emerges at once bitty, random and strangely uneven in interpretative approach ... Hope's brilliance as a soloist does come across assertively throughout this Journey, which for his many admirers will surely prove sufficient to sustain interest"
The gramophone, 2018 May
"You could never accuse Daniel Hope of going for the obvious. Rather than record yet another album of Mozart concertos, he presents the ever-popular G major Concerto, No 3, in the context of Mozart's predecessors and contemporaries ... Some of Hope's choices may raise an eyebrow .. But Hope's other left-field choices ... are charmers, while the souped-up Rondo alla turca, with harpsichor as surrogate percussion, is good, lusty fun. Abetted by the polished Zurich Chamber Orchestra ... Hope brings abundant character and colour to all the music here"