Serie
Succeskriterier for virksomheders brug af web til corporate branding. Om udarbejdelse af en strategi på området og eksempler på konkrete værktøjer til udvikling af bl.a. effektmåling, public relations og storytelling på nettet
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
65.5
ISBN
8759311738
Udgave
1. udgave, [1. oplag] (2005)
Omfang
228 sider
Forlag
Samfundslitteratur
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Lektørudtalelse
En spændende og grundig beskrivelse af web-kommunikation, dens muligheder og faldgruber. Forfatteren, der er cand.scient.soc. i PR, udgav i 2003 Corporate branding om det at arbejde med modeller for branding på tværs af virksomheden. I den nye bog er fokus i højere grad på relationen mellem virksomheden og modtageren ud fra nogle forudsætninger der præciserer behovet for en velgennemtænkt strategi, en god kommunikation på brugernes præmisser samt en fornuftig sammenhæng mellem udbytte og omkostninger. Et grundlæggende argument i bogen er, at on-line branding skal bidrage til dialog og argumentation fremfor information og manipulation - og den skal medvirke til en proces hvor man afprøver, kommunikerer og udvikler i samspil med interessenterne. Det fører til, at stadigt flere virksomheder etablerer mere personaliserede og dynamiske webtjenester, således at der fx skelnes mellem relationer til kunder, investorer, medarbejdere og stakeholders. Forfatteren beskriver bl.a. on-line etik, storytelling og weballiancer samtidig med at han giver læseren grundig ballast gennem beskrivelser af processer, analysemodeller og cases. Der afsluttes med gode råd, måldefinitioner, succeskriterier m.v. Bogen er et brugbart værktøj for mange slags strategiske overvejelser om relationerne mellem virksomheden og dens omverden - både i privat og offentligt regi
Læs hele anmeldelsen