- Bog
Brandwashed : hvordan virksomheder manipulerer vores tanker og overtaler os til at købe
Af Martin Lindstrøm (2011)
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
65.61
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Buy buy baby : når firmaerne begynder at markedsføre til os, inden vi er født ; Handel baseret på panik og paranoia : derfor sælger frygt ; Jeg kan ikke forlade dig : brand-afhængige, shopaholics, og hvorfor vi ikke kan leve uden vores smartphones ; Køb det, og få sex : det nye ansigt på sex (og kønnene) i reklamer ; Undertrykt af ligesindede : gruppepres ; De kære minder : det nye (men også gamle) ansigt på nostalgisk markedsføring ; Marketingfolks royal flush : den usynlige magt forbundet med at være rig og berømt ; Håb på flaske : prisen på sundhed, lykke og åndelig oplysning ; De holder øje med alt, hvad du gør : slut med privatlivets fred ; Jeg skal have det samme som mrs. Morgenson : den stærkeste "hidden persuader" af dem alle : os selv
Originaltitel
Brandwashed
ISBN
9788711417805
Udgave
1. udgave, 2. oplag (2012)
Omfang
335 sider
Forlag
L&R Business
Målgruppe
alment niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Politiken, 2011-10-15
Vurdering: 3/6
Jyllands-posten, 2011-10-08
Vurdering: 3/6
Lektørudtalelse
Bog om, hvordan industrien bruger viden om hjerneprocesser i deres markedsføring for at få os til at forbruge mere
Læs hele anmeldelsen