En indføring i Lev Vygotskijs nøglebegreber omkring læring og undervisning. Han er en af det 20. århundredes mest betydelige teoretikere inden for tidlig undervisning. Der lægges vægt på læringens sociale natur, og vigtigheden af emner som kultur, historie, sprog og symboler i læring undersøges
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.01
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Sådan begyndte det - mod sociohistorisk forståelse ; Om mediering, hukommelse og kulturelle redskaber ; Mere om kultur, kontekst og redskaber ; Om sprog, begreber og tænkning ; Læring og undervisning ; Virksomhedsteori ; Om leg og betydning ; At bygge bro over kløften : mere om zonen for den nærmeste udvikling ; Hvad har vi lært - en sammenfatning ; Vygotskys børn
Originaltitel
Introducing Vygotsky
ISBN
9788741254555
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2011)
Omfang
244 sider
Forlag
Hans Reitzel
Målgruppe
alment niveaufagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2012-02-21
Fagbladet folkeskolen online, 2012-02-21Lektørudtalelse
En engageret, kompetent og lettilgængelig indføring i Vygotskys teorier og deres betydning for pædagogisk praksisudvikling
Læs hele anmeldelsen