Præsentation af blomstermålsmetoden som er en metode til undervisningsdifferentiering og fastsættelse af læringsmål. Metoden tager udgangspunkt i den enkelte elev og i samarbejde med eleven
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret (nogle i farver)
Sprog
dansk
Emnetal
37.12
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Gider vi arbejde mere med mål? ; Den enkelte elevs forudsætninger ; Blomstermål som metode ; Blomstermål på alle klassetrin ; Blomstermålstimer i praksis ; Undgå begyndervanskeligheder ; Blomstermål differentierer ; Blomstermål sikrer medbestemmelse for eleven ; Blomstermål motiverer ; Elever med særlige forudsætninger ; Elevsamtaler og forældresamtaler ; Understøttende undervisning og lektiecafé ; Blomstermål i ti trin ; Overskud i undervisningen ; Opgaver til alle
ISBN
9788750055006
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2020)
Omfang
110 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2020-04-07
Fagbladet folkeskolen online, 2020-04-07Lektørudtalelse
Det er en både letlæst og inspirerende udgivelse, som gør det let for undervisere både at differentiere samt opsætte læringsmål i samarbejde med eleverne. Metoden er meget enkel at gå til, den frigør forberedelsestid og den gør læringsmålene meget tydelige for både lærere, elever og forældre
Læs hele anmeldelsen