- Bog
Læring eller ikke-læring?
(2017)
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Findes i
2246-3259
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.01
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Henning Salling Olesen: Læringsbarrierer, læringsmodstand og læringsforsvar : prismer for en historisk konfliktudfoldelse. Læring - nysgerrighed og frustration : en psykodynamisk tilgang / af Steen Visholm og Karsten Mellon. Mentalisering og læringsforsvar / af Janne Østergaard Hagelquist og Heino Rasmussen. Dubrovnik-metoden - et analytisk værktøj til undersøgelse og forståelse af læreprocesser / af Birgitta Haga Gripsrud og Karsten Mellon. Stig Broström: Læringsmodstand hos børn. Dorthe Lau: Når læring bliver begrænset, upræcis eller utilstrækkelig. Trine Ankerstjerne: Fællesskabets betydning for læring. Benedicte Bernstorff: Læringsstier som værn mod læringsbarrierer. Jørgens Christiansen: Betyder et øget fokus på faglige kompetencer i skolen, at elevernes sociale kompetencer tilsidesættes?. Peter Alheit: De uønskede studerende : lukketheden i det tyske universitetssystem
ISBN
9788771601633
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2017)
Omfang
168 sider
Forlag
Dafolo
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2017-06-13
Fagbladet folkeskolen online, 2017-06-13Lektørudtalelse
Der er stort fokus på læring i uddannelsesdebatten, derfor er denne velskrevne bog meget relevant, og interessant, da vinklen "ikke-læring" inddrages. Som voksne i skolen, skal vi blive bedre til at kigge indad
Læs hele anmeldelsen