Serie
Asterisk : 11 ;
I en gennemgang af bl.a. love, faghæfter og læreruddannelse påvises, hvorledes den etnisk danske elev konstrueres som den normale elev, og hvordan elever med etnisk minoritetsbaggrund enten er ekskluderet fra disse tekster eller placeres i særpositioner
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Findes i
1904-2698
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.31
Beskrivelse
Indhold: Om lighed, læring og etnisk kompleksitet ; Teoretisk og metodisk tilgang ; Normalisering af ligheds-forskelsbehandling (Et diskursivt blik på den moderne nationalstat ; Konstruktion af nationalstatslig normalitet ; Dialogen med CERD-komitéen) ; Konstruktion af ligheds-forskelsbehandling i folkeskolen (Forhandling af modersmålsundervisning ; Etnisk repræsentation i curriculum ; Konstruktion af ligheds-forskelsbehandling i uddannelse) ; Normalisering af en ændret ligheds-forskelsbehandling (Ligheds-forskelsbehandling i en bredere diskursiv praksis ; Elementer i et vidensregime ; Bidrag til konstruktion af saglighed ; Kampen om normalisering)
ISBN
9788771244687
Udgave
1. oplag (2017)
Omfang
436 sider
Forlag
Aarhus Universitetsforlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer