- Bog
Politisk kommunikation : nye tider og nye aktører
Af Peter Aagaard (f. 1970-10-05), Mark Blach-Ørsten (2018)
Beskrivelse af de bagvedliggende sammenhænge mellem en ny medievirkelighed og vor tids politiske opbrud. En række nye politiske aktører er dukket op - policy-professionelle, medielobbyister samt tænketanke - og der ses nærmere på, hvilken rolle disse nye aktører spiller i den politiske kommunikation
Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emnetal
32.08
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Introduktion (Politisk kommunikation : nye tider og nye aktører ; Institutionelle logikker i den nye tidsalder ; Det hybride mediesystem og digitalisering). Hvem driver den politiske kommunikation? (Grundmodellen i den politiske kommunikation ; De policy-professionelle ; Tænketanke : nye strategiske aktører i den politiske kommunikation). Hvordan drives den politiske kommunikation? (Lobbyisme : påvirkning af politikere, embedsmænd og nyhedsmedier ; Valgkamp : permanent og digital ; Hvordan sættes dagsordenen? ; Den policy-professionelle stat)
ISBN
9788741268996
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2018)
Omfang
235 sider
Forlag
Hans Reitzel
Målgruppe
alment niveauvoksenmaterialer