Hvor finder jeg materialet på biblioteket?
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
1 cd, 1 kommentarbilag
Genre
kammermusikklassisk musik 1950 ->
Emneord
Emnetal
78.42
Indhold
Rosenbad - PapillonsFantasia appassionataPantomime - Papillons
Beskrivelse
Indspillet på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Radiohuset, København 18.-19 juni 2016 (Pantomime) og 14.-16. august 2017 (Rosenbad, Fantasia)
Forlag
Dacapo Records
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Kristeligt dagblad, 2018-04-16
"Med en ny cd sætter plademærket Dacapo og komponisten Bent Sørensen punktum for den såkaldte Papillons-trilogi, hvis første del, "Mignon", udkom i 2016 ... De to øvrige dele er "Rosenbad" og "Pantomime", hvor Katrine Gislinge i førstnævnte bliver akkompagneret af den svenske Stenhammer Quartet og i sidstnævnte af Esbjerg Ensemble ... I begge tilfælde er tale om fremragende musikere - og Katrine Gislinge spiller ... med en ganske særlig indlevelse og (naturligvis) en suveræn teknik ... Der svæver ikke mindst over "Rosenbad" i mange passager en drømmeagtig lethed eller intensitet, som jeg personligt finder dybt fascinerende"
Politiken, 2018-04-10
"Bent Sørensen har i 25 år været Danmarks melankolske komponist. Den position cementerer han på et nyt album ... Klaveret er for alvor kommet ind i Bent Sørensens musik ... og det giver en anden klarhed i lydbilledet ... Papillons-trilogien er tre værker med den samme klaverstemme i centrum og forskellige instrumentbesætninger rundtom, og som det første stykke, Mignon fra 2016, er Rosenbad og Pantomime musik, der tøver og insisterer på samme tid med myriader af små detaljer"
Klassisk, 2018, nr. 50
"Det er musik fuld af associationer, krydsreferencer og antydninger, som pirrer lytterens nysgerrighed, men sjældent tilfredsstiller den med et entydigt svar. Og det er noget af det, der før musikken spændende at lytte til ... Den meget smukt og indforstået spillende Katrine Gislinge er en fremragende formidler af musikken. Med et stort arsenal af nuancer i sit spil, inklusive løvekloen, der viser sig stedvist i Fantasia Appassionata med en velgørende kontrast til de mange tyste og æteriske passager, der ellers kunne true med at tage overhånd. Også den svenske Stenhammar Kvartet og Esbjerg Ensemble gør det fornemt"