Lektørudtalelse
Anvendelse/målgruppe/niveau
Håndbog om strategisk kommunikation på de sociale medier. Henvender sig til alle kommunikatører, primært de med begrænsede budgetter og tid, det kunne fx være biblioteksansatte
Beskrivelse
Kan du huske bloggeren Dorte Tofts rolle i IT-Factory sagen, eller at Liberal Alliance brugte 16 millioner kampagnekroner i sidste valgkamp, men først kom på alles læber, da Joakim B. Olsen på Facebook "brækkede sig over fattigdomsdebatten". Gode eksempler på de sociale mediers indflydelse. Bogens forfatter Trine Nebel, som kalder sig specialist i omdømme, har skrevet en letlæst og meget brugbar håndbog om kommunikation via de sociale medier, både om faldgruber og muligheder. Nøgleordene er dialog og modtageren i centrum. Hun gennemgår bl.a. de forskellige medier og giver gode råd til, hvordan man gebærder sig alt efter målgruppen. Herunder den virtuelle opslagstavle Pinterest, som er én af de nyeste platforme. Se fx forfatterens på Pinterest.com/trinenebel
Sammenligning
Netværkssamfundet, 2012, handler om, hvad netværkssamfundet gør ved os som individer. Der findes flere bøger om historien bag Facebook. Trine Nebel er måske mest kendt for at have skrevet den nytårstale, som Helle Thorning-Schmidt burde have holdt
Samlet konklusion
Jordnær og meget brugbar håndbog i at bruge de sociale medier bedst muligt. Hvordan spreder du dit budskab, brander dig selv og plejer dit omdømme? Anbefales varmt til alle, fx biblioteksansatte der gerne vil i dialog med en nærmere defineret målgruppe