Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Ulighed, fattigdom og sociale problemer kan have store konsekvenser for børns udbytte af skoletiden. Men hvad er egentlig fakta, og hvad er myter og fordomme som hæmmer børnenes udvikling? Dette dykker denne bog ned i for at klæde lærere, pædagoger og skoleledere på til at hjælpe de udsatte unge bedst muligt

Beskrivelse

Denne udgivelse er en del af serien "Det ved vi om", som er en række praksisrettede udgivelser baseret på pædagogisk forskning. Over 90 sider præsenterer Morten Ejrnæs sin læser for den nyeste viden om socialt udsathed, og om hvordan man kan organisere skolelivet og undervisningen, så man bedst muligt kan hjælpe vanskeligt stillede elever fagligt og socialt

Vurdering

Det er en yderst interessant udgivelse, som præsenterer relevant viden om børn i udsatte positioner og som samtidig afliver en masse fordomme og myter, der er med til at hæmme de socialt udsatte børns udvikling i skolen. Yderst relevant viden for alle, der arbejder med børn og unge

Andre bøger om samme emne

Bogen kan læses sammen med titler som Social arv og social ulighed og Didaktiske ambitioner