Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Blomstermålsmetoden er en metode til undervisningsdifferentiering og fastsættelse af læringsmål med udgangspunkt i den enkelte elev og i samarbejde med eleven. Bogen har relevans for grundskolens undervisere og pædagoger samt for pædagogstuderende

Beskrivelse

Karen Engelund er pædagogisk udviklingskonsulent og har arbejdet med undervisning i mange år. I denne udgivelse introducerer hun Blomstermålsmetoden, en metode som hun selv har opfundet og prøvet af i praksis i grundskolen. Gennem bogen præsenterer hun sine erfaringer med metoden og giver inspiration til, hvorledes læseren selv kan anvende metoden i egen undervisningspraksis. Bogen indeholder forskellige kopiark, som frit kan hentes fra forlagets hjemmeside

Vurdering

Det er en både letlæst og inspirerende udgivelse, som gør det let for undervisere både at differentiere samt opsætte læringsmål i samarbejde med eleverne. Metoden er meget enkel at gå til, den frigør forberedelsestid og den gør læringsmålene meget tydelige for både lærere, elever og forældre

Andre bøger om samme emne

Bogen kan suppleres med titler som Synlig læring og læringens anatomi, Styrk læringen gennem feedback og Dygtig, dygtigere, dygtigst