Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Anvendelse/målgruppe/niveau

Målgruppen er alle som interesserer sig for branding-begrebet. Det kan være ledere, konsulenter, og medarbejdere, der fx arbejder med marketing. Opgavebrug fra og med handelsskoleniveau

Beskrivelse

Let tilgængelig bog om branding i lommeformat, hvor forfatterens entusiasme brænder igennem. Han brænder for sit emne og forstår at formidle det. Det virker oplagt og simpelt, men i en vrimmel af bøger om branding skiller denne sig positivt ud, fordi den netop er nem at forstå. Den er en slags kogebog eller guide i branding, der mikser teoretisk indsigt med mange praktiske eksempler. Lidt populært vil jeg sige, at mange skriver om branding, men meget få forstår praktisk at formidle, hvordan man så gør, altså brander. Interessant er også en tidslinje for branding. For branding har selvfølgelig eksisteret som et iboende begreb i det kapitalistiske system altid. Også før der blev skrevet bøger om det. Her skifter nøgleord for branding fx fra starten af 1900-tallet til efter årtusindeskiftet mellem "Produktsalg og nye varer" til "Retro, minimalisme, maximalisme og selvrealisering"

Sammenligning

Som nævnt er der mange bøger om branding. Her er et par der ligesom anmeldte bog hører til i den absolut gode ende: Brand commitment : hvorfor investerer i dit brand?, 2009, og Brandbook : branding, følelser, fornuft, 2008

Samlet konklusion

Eneste problem med denne bog på hylden er lommeformatet. Men det er et håndterings-problem, indholdet fejler bestemt ikke noget