Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

En indføring i den pædagogiske samarbejdsform co-teaching, som på tværs af faggrupper er med til at opkvalificere udviklingen af inkluderende læringsmiljøer. Bogen har relevans for alle grundskolens pædagogiske faggrupper samt på de pædagogiske uddannelser

Beskrivelse

Bogen er en del af serien "Pædagogisk rækkevidde", som er forskningsbaserede udgivelser om vigtige og aktuelle pædagogiske emner med relation til grundskolen. Denne bog fokuserer på den pædagogiske samarbejdsform co-teaching, der understøtter udviklingen af inkluderende læringsmiljøer ved at kombinere og transformere almen- og specialpædagogik i undervisningen af alle elever

Vurdering

Det er en både positiv og inspirerende udgivelse, som er hurtigt læst og giver lyst til at give sig i kast med co-teaching. En bog som ser mulighederne frem for problemerne i elevernes mange forskelligheder, og som viser hvorledes disse forskelligheder kan være med til at løfte alle eleverne både fagligt, menneskeligt og socialt

Andre bøger om samme emne

Denne bog giver en kort og præcis indføring i co-teaching. Vil man vide mere, kan man vælge mere omfattende titler som Co-teaching i praksis og Godt i gang med co-teaching