Robottæmmer (0.-2. klasse)

Eleverne stifter bekendtskab med grundelementerne i Computational Thinking (CT), matematisk opmærksomhed og kodning, idet de skal lege sig gennem et narrativt forløb som robottæmmere.

LÆRINGSMÅL 

Eleverne stifter bekendtskab med grundelementerne i Computational Thinking (CT), matematisk opmærksomhed og kodning, idet de skal lege sig gennem et narrativt forløb som robottæmmere. 

HVAD SKAL DER SKE? 

Vi starter med at programmere på egen krop, inden vi kaster os ud i at skulle tæmme de vilde robotter, der skaber kaos på biblioteket. Når robotterne er tæmmet, begiver vi os ud på farefulde eventyr! Forløbet er designet som elevernes allerførste møde med CT og kodning. 

FORBEREDELSE FRA SKOLEN 

Eleverne er inddelt i firmandsgruppe – gerne nogle, hvor de kan splittes op to og to. 

VARIGHED  

90 minutter. 

STED 

Randers Hovedbibliotek., Dronningborg Bibliotek, Kristrup Bibliotek, Langå Bibliotek eller på jeres egen skole.

Vælg det tilbud, som du ønsker at booke, i listen.
Angiv ugenummer, ugedag og klokkeslæt. Angiv gerne flere muligheder.
Angiv hvilken skole, du kommer fra.
Angiv hvilken klasse, du ønsker at booke tilbuddet til.
Angiv antallet af elever i klassen.
Vi kontakter dig hurtigst muligt for at aftale nærmere og foretage den endelige booking.