Robottæmmer (0.-2. klasse)
Eleverne stifter bekendtskab med grundelementerne i Computational Thinking (CT), matematisk opmærksomhed og kodning, idet de skal lege sig gennem et narrativt forløb som robottæmmere.

LÆRINGSMÅL
Eleverne stifter bekendtskab med grundelementerne i Computational Thinking (CT), matematisk opmærksomhed og kodning, idet de skal lege sig gennem et narrativt forløb som robottæmmere.
HVAD SKAL DER SKE?
Vi starter med at programmere på egen krop, inden vi kaster os ud i at skulle tæmme de vilde robotter, der skaber kaos på biblioteket. Når robotterne er tæmmet, begiver vi os ud på farefulde eventyr! Forløbet er designet som elevernes allerførste møde med CT og kodning.
FORBEREDELSE FRA SKOLEN
Eleverne er inddelt i firmandsgruppe – gerne nogle, hvor de kan splittes op to og to.
VARIGHED
90 minutter.
STED
Randers Hovedbibliotek., Dronningborg Bibliotek, Kristrup Bibliotek, Langå Bibliotek eller på jeres egen skole.